CON FER UNA FALCA DE RÀDIO

Com deia en un interessant article Carles Boronat Muñoz

Distingirem d’entrada dos components principals: producció i difusió.

Producció:


  • 1. Els Targets de la campanya, a qui va dirigida, i objectiu de mateixa (no és el mateix vendre un producte o servei que fer branding).Això és molt important


  • 2. Els Guións creatius de la falca de radio que reculli els dos ítems anteriors. Recomano fer-ne una de 20´´ pel llançament i una de 10´´ per fer campanyes recordatòries i de manteniment de notorietat.


  • 3. Que Tipus de locutor/ necessitarem a tenint en compte tipus de veu, accent, dicció clara i entenedora i, sobretot, ha de captar molt be el brifing i objectiu de la campanya per fer la interpretació que millor convingui


  • 4. Música coixí: la posarem sota la veu per acompanyar-la i potenciar-la. Analogia: el groc és un color molt lluminós però el mateix groc sembla més lluminós si el poses sobre un fons negre.

  • 5. Jingle: efecte de so que tanca la falca i que intentaràs fixar a la memòria del target. Serà com el teu logotip radiofònic. Cada vegada que hom l’escolti, encara que sigui sense la falca, ha de pensar en la teva empresa.És una bona manera d'aconseguir que et recordin

Difusió:


  • 1. Definir la campanya geogràficament i temporal. On ens interessa i el temps


  • 2. Definir tipus emissora /Que perfil d'oient ens interessa : radio fórmula (40 principales, rac105...), tertuliades (rac1, catalunyaràdio...), generalistes (onda 0...). Tenir molt en compte la quota de mercat de la emissora, quanta gent l’escolta ja que son la teva audiència.


  • 3. Definir franja horaria / que hores sortirà la nostra falca de ràdio dins tipus emissora ja que el targuet canvia en funció de la hora i del tipus de programa que s’emet.


  • 4. Trobar el locutor ideal que pugui transmetre a la falca de ràdio el que voleu oferir


  • 5. Si hi ha poc pressupost, concentrar l’esforç en una franja i no intentar arribar a tothom ja que el principi del branding és el record i no hi ha record sense repetició. Es millor que t’escolti menys gent més vegades que a l’inrevés.

  • 6. Fer clipping: seguiment de les falques de la radio i veure com influeixen en les nostres vendes i en la notorietat de la nostra marca.

Opinions Clients

Els nostres clients valoren la qualitat i rapidesa del servei.

Les falques de ràdio són professionals i de gran qualitat. Recomanades!

Joan Pérez
A person wearing headphones is speaking into a professional microphone. They are sitting at a white table and appear to be engaged in podcast recording or broadcasting. The person is wearing a denim jacket over a dark top.
A person wearing headphones is speaking into a professional microphone. They are sitting at a white table and appear to be engaged in podcast recording or broadcasting. The person is wearing a denim jacket over a dark top.

Barcelona

El servei és excel·lent, les falques arriben ràpidament i amb gran qualitat. Molt satisfet amb el resultat final, recomano a tothom que ho provi.

A black professional microphone mounted on a stand in a studio setting. The microphone is positioned in front of a blurred computer screen and keyboard, suggesting a recording or broadcasting environment.
A black professional microphone mounted on a stand in a studio setting. The microphone is positioned in front of a blurred computer screen and keyboard, suggesting a recording or broadcasting environment.
Maria López

Girona

★★★★★
★★★★★